Van Chicago naar Sioux Falls - woensdag 4 augustus - Reisverslag uit Sioux Falls, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu Van Chicago naar Sioux Falls - woensdag 4 augustus - Reisverslag uit Sioux Falls, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu

Van Chicago naar Sioux Falls - woensdag 4 augustus

Door: lilianeneric

Blijf op de hoogte en volg Eric

05 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Sioux Falls

Woensdag 4 augustus 2010 Van Chicago naar Sioux Falls

Vanochtend ging de wekker al om 5 uur af op onze trouwdag. We hadden een flinke reisdag van zo’n 950 kilometer te rijden van Chicago Illinois naar uiteindelijk Sioux Falls in South Dakota. Als ontbijt werd gauw een yoghurtje naar binnen gewerkt en toen men onze auto had gehaald konden we beginnen aan onze lange reis. Het plan was om erg vroeg te vertrekken zodat we voor de ochtendspits Chicago uit zouden zijn. Omdat we deze keer ongeveer wisten welke kant we op moesten was het niet zo’n gestres toen de tomtom tussen de wolkenkrabbers weer op hol sloeg. Zodra we buiten de wolkenkrabbers waren werkte het ding weer perfect. Toen we nog geen uur aan het rijden waren ontlaadden zich de gitzwarte wolken en moesten we ongeveer een halfuur in een wolkbreuk rijden. Je zag nog geen tien meter voor ogen en ik ben de hele tijd achter de felle achterlichten van een vrachtauto blijven rijden als herkenningspunt. Uiteindelijk ging alles goed en trokken de wolken ook weer weg.
We kwamen de hele dag langs allerlei typische boerderijen die we steeds probeerden op de foto te krijgen. Onderweg maakten we korte stops om koffie en benzine te tanken. Rond 11 uur waren we bij de grens met Minnesota en maakten een kort uitstapje naar LaCrosse. Dit stadje ligt aan de Mississippi rivier en die wilden we toch niet missen. Omdat we toch uit de auto waren en een leuk restaurantje ontdekten namen we een vroege lunch. Toen we binnenkwamen was bijna niemand binnen maar dit was compleet anders toen we vertrokken. Het hele restaurant zat vol met voornamelijk vrouwen die op een standaard menu een kopje soep en onbeperkt gebruik van de saladebar afkwamen. Onze Oosterse salades smaakten in ieder geval uitstekend. Met volle maag gingen we weer gauw op pad. In het tweede deel van onze reis bezochten we ook nog even Iowa en vooral de boerderijen langs de snelweg waren fotogeniek en typisch Amerikaans. Van onze verdere reis is niet veel spannends te vertellen.

Toen we bij ons hotel hadden ingecheckt gingen we op zoek naar een terrasje voor een pilsje en ons diner. We kwamen bij een tentje in een verbouwde oude fabriek uit en daar hadden ze lekkere pizza’s. De pizza was zelfs te groot en we kregen niet alles op. Nadat we hadden betaald liepen we nog even het park in waar je uitzicht hebt op de Sioux Falls. Deze waren helaas niet zo spectaculair als de Horseshoe waterval bij Niagara maar het was toch een leuk watervalletje. Ook zijn we nog even op de uitzichttoren gaan kijken voor een goede indruk van de omgeving. Op de terugweg richting hotel werden we flink belaagd door muggen. Omdat we toch wel moe waren na deze vermoeiende reisdag besloten we niet meer een kroeg in te duiken maar om direct te gaan slapen.