Zondag 8 augustus 2010 Van Rapid City naar Devils - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu Zondag 8 augustus 2010 Van Rapid City naar Devils - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu

Zondag 8 augustus 2010 Van Rapid City naar Devils

Door: lilianeric

Blijf op de hoogte en volg Eric

10 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Cody

Zondag 8 augustus 2010 Van Rapid City naar Devils Tower

Vannacht werden we met een klote bericht wakker gebeld door ons hondenpension. Toen men ’s ochtends bij Donkey in de kooi kwam lag hij op een zij en leek te slapen. Op het moment dat men hem probeerde te wekken bleek hij ingeslapen te zijn. De avond van te voren was hij nog levendig geweest en was braaf zijn avondkoekje komen halen. Het telefoontje zorgde ervoor dat we het eerste uur dus niet meer konden slapen en uiteindelijk na een uurtje of 5 slaap redelijk brak aan de dag begonnen.
Na het ontbijt vertrokken we naar Spearfish om daar de Scenic Road drive te gaan doen. De omgeving was schitterend en het werd tijd om wat actiever te worden en dus liepen we de 76 Trail. De naam van de trail was ontleed aan de goudkoorts die in 1876 Spearfish en omgeving bezighield na ontdekking van de eerste goudklomp in 1875. De trail ging op de heenweg voornamelijk omhoog naar de rand van een kloof. Op de top kon je in de kloof kijken en het uitzicht was prachtig en het geploeter had dus geloond. Toen we bezweet weer bij de auto terugkwamen ging de airco op maximaal en gingen we verder met de tour. Verderop hebben we nog een trail gelopen naar de waterval. Dit was een makkelijkere trail en we kwamen aan de achterkant van een restaurant. Dit bracht ons uiteraard op het idee om hier onze lunch te verorberen. Toen we achter op het terras zaten, kwam men 3 keer zeggen dat men zo snel mogelijk de bestelling kwam opnemen terwijl wij zo iets hadden van in die tijd dat je dat komt zeggen kun je ook direct de bestelling opnemen, maar ja…… Toen we uiteindelijk besteld hadden kregen we ons eten best snel. Het eten was erg lekker en we werden alleen gestoord door onze buren die uit Denver kwamen en zo maar tegen ons aan begonnen te lullen.
Met de buik vol reden we door naar Sundance voor de verhalen over de Sundance Kid. Toen we in Sundance aankwamen bleek helaas dat het museum op zondag gesloten was. Dat hadden wij weer! Wel was buiten een hoekje van de gevangenis nagebouwd met de Kid erin. Daar dan maar een fotootje van gemaakt. In de buurt lagen nog een paar leuke historische gebouwtjes waaronder de oude gevangenis die begin 1900 bij opbod voor 400 dollar was gebouwd. Het werd tijd onze weg te vervolgen naar Hulett en de Devil’s Tower. Toen wij van afstand kwamen aangereden zagen we de Devil’s Tower al liggen. De rots is toch wel enorm groot in het omringende landschap. Wij liepen een trail die helemaal rond de Devil’s Tower ging waardoor de foto’s vanuit alle hoeken konden maken. Aan een van de zijdes waren twee mannen aan het rotsklimmen en dit was van onderuit goed te volgen. Wij hadden geen zin meer op deze speciale dag nog een zwaardere trail te maken en planden deze alvast voor morgenvroeg. Wij reden het park uit op zoek naar ons hotel.
Toen we ons op onze kamer verfrist en omgekleed hadden gingen we op zoek naar een restaurantje. Wij kwamen echter niet verder dan een lokale kroeg waar vooral lokale aparte types zaten. Er liep een mannetje rond die de hele tijd een zonnebril ophield en zijn lange baard afgeklemd dat met een haarklem. Een andere gaf 3 rondjes voor de hele kroeg en daar hebben wij ook een keer van geprofiteerd. Wij begonnen met de intentie 1 Coronaatje en dan naar een restaurantje en uiteindelijk zijn dat er wat meer geworden en hebben maar een pizza in de kroeg besteld. We hebben nog een tijdje wat gezellig zitten babbelen met 2 Canadese bikers en op een gegeven moment hadden we het gevoel dat we beter niets meer konden bestellen en ons bedje maar moesten opzoeken en dat deden we dan ook!