Een hele dag New York met o.a. het 09/11 Memorial - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu Een hele dag New York met o.a. het 09/11 Memorial - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu

Een hele dag New York met o.a. het 09/11 Memorial

Door: Eric Lommen

21 Juli 2014 | Verenigde Staten, New York

Vanochtend toen al vroeg de wekker ging, was het tijd voor een kop koffie om op gang te komen en moesten we op tijd op weg naar de Memorialsite 09/11 bij het nieuwe World Trade Center. Ter nagedachtenis van de bijna 3000 slachtoffers die door de terroristische aanslagen zijn gemaakt is naast het immense nieuwe World Trade Center een Memorialmuseum gemaakt met allerlei foto's, video's, telefoongesprekken van de slachtoffers. Ook zijn restanten van de Towers aanwezig, een verwoeste brandweerwagen en allerlei spullen van rddingswerkers. Al met al een indrukwekkende site waar iedereen die er rondliep van onder de indruk was. Toen we buiten kwamen gingen er een stuk of 200 leden van een motorclub naar binnen en was het nog drukker geworden. We liepen richting Wall Street waar bij de NY Stock Exchange nog meer beveiliging aanwezig was dan bij onze vorig bezoek. Na dit bezoek liepen we de eerste wandeling volgens ons boekje richting Chinatown. Daar was het gezellig druk en de oudjes zaten in parkjes te zingen en instrumenten te bespelen (de meeste behoorlijk vals). Ook gingen we op zoek naar the Bloody Angle, op de hoek van 2 straten werden begin 20e eeuw de meeste moorden gepleegd door rivaliserende bendes. Overal hingen er kleurrijke uithangborden aan de winkels en over de straat. We hadden ondertussen wel trek gekregen en besloten bij een chinees restaurantje de aangeprezen dumplings te gaan proberen. Men had niets teveel beloofd en de bananenmilkshake ging er ook goed in. Aansluitend aan Chinatown lag Little Italy. Aangezien we geen honger meer hadden, werd het een toetje, een heerlijk itakiaans ijsje. Na Little Italy kwamen we in Soho terecht, waar een kop koffie tegen de dorst goed getimed was. We liepen weer door en gingen de trappen op voor The High Line. Men heeft van een oude spoorlijn op hoogte een park gemaakt en dit idee bleek uiteindelijk een enorm succes. Overal zaten en lagen mensen op de aanwezige bankjes en grasveldjes te relaxen. Het uitzicht van boven was ook prachtig. Toen we hier uiteindelijk alles gezien hadden, liepen we naar het oude Meat Packing district. Hier hebben we lekker buiten op het terras genoten van lekker eten en een lokaal gebrouwen pilsje. We liepen terug over Times Square, waar het zoals elke dag enorm druk was en besloten nog een filmpje te pakken. We kozen voor Dawn of the Planet of the Apes, wat een goede film bleek te zijn. Daarna terug naar het hotel omdat het inmiddels middernacht was geworden.

• 21 Juli 2014 - 08:50

Marg:

Hey guys,
    klinkt als een druk -maar vooral ook leuk- dagje daar in New York. Nog maar een dagje erachteraan zou ik zeggen ;-). Enjoy!
    Benieuwd waarmee jullie deze laatste dag in the big Apple gaan vullen.