Van Boston naar Lincolnville - Reisverslag uit Lincolnville, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu Van Boston naar Lincolnville - Reisverslag uit Lincolnville, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu

Van Boston naar Lincolnville

Door: Eric Lommen en Lilian Lechner

Blijf op de hoogte en volg Eric

26 Juli 2014 | Verenigde Staten, Lincolnville

Vandaag vertrekken we uit Boston en gaan we via een aantal tussenstops op weg naar Lincolnville. Het ontbijt nuttigden we op onze kamer, de reeds gekochte joghurts met de vers gezette koffie. Toen we op pad gingen was de eerste halte het plaatsje Salem. Salem is vooral bekend van het ophangen van 19 heksen in 1692. Alles heeft het thema heksen en bijgeloof, musea, winkeltjes en gekke attracties. We hebben een stukje van een route gelopen en speciaal door Chestnut Street gelopen voor de huizen uit begin 1800, de architectuur was fantastisch. Op het eind hadden we zin in een kop koffie en we vonden een leuk tentje waar ze heerlijke cappuccino met een chocoladekoek vol met chocolade hadden. Dit smaakte erg goed. We konden er weer tegen en gingen op weg naar Rockport. Ook hier is het ontzettend toeristisch en de mensen komen vooral voor het mooie haventje, dat ook echt picture perfect erbij ligt. Het had zo een scene uit Jaws kunnenzijn. Er waren veel winkels waaronder veel kunstwinkeltjes. Bij een pizzeria met uitzicht op het water hebben we onze lunch gebruikt. Na de lunch vertrokken we richting Lincolnville en kwamen door twee nieuwe staten: New Hampshire en Maine. Rond zes uur waren we bij de oude vuurtoren Pemaquid Lighthouse. De rotsen om de vuurtoren waren erg mooi maar ook erg verraderlijk en het was wel te begrijpen dat de vuurtoren de schepen moest waarschuwen. Na de nodige foto's en film reden we voor het laatste gedeelte van vandaag. Zo'n kwartiertje voordat we op de eindbestemming waren stopten we bij een ouderwets ingericht diner inn hamburgerrestaurant. Na heerlijke quessedillas hadden we ieder een hamburger bestemd en deze smaakte uitstekend. Omdat we de hele dag al reclame voor ijs uit Maine hadden gezien sloten we ons avondeten af met een "After Eight" ijsje (mint met chocolate chips) wat erg lekker was. Na het eten reden we door naar ons hotel waar we een grote kamer kregen, bijna een klein apartement.