P.E.I. Deel 1 - Reisverslag uit Charlottetown, Canada van Eric Lommen - WaarBenJij.nu P.E.I. Deel 1 - Reisverslag uit Charlottetown, Canada van Eric Lommen - WaarBenJij.nu

P.E.I. Deel 1

Door: Eric Lommen en Lilian Lechner

Blijf op de hoogte en volg Eric

09 Augustus 2014 | Canada, Charlottetown

We hadden ons voor vanochtend aangemeld voor het ontbijt van acht uur, maar het opstaan ging wat moeilijker omdat we gisteravond nog laat naar de drive in film waren geweest en daarna toch nog het verslag hadden geschreven. De koffie was dan ook zeer welkom en we kregen de eerste keer een wafel met twee uiterst vette worstjes die een uur later nog zwaar op de maag lagen. De dames bedoelden het in ieder geval goed en ook dit ontbijt was weer lekker. We namen afscheid en gingen op pad naar P.E.I. Prince Edward Island. We kwamen na een tijdje rijden bij de Confederation Bridge. Deze brug van 14 kilometer is pas sinds een jaar of 15 in gebruik, daarvoor kon je er alleen met de veerboot komen. Deze brug is de langste brug ter wereld over water dat in de winter bevriest. Vlak voor de brug stopten we bij een Information Centre en natuurpark. Daar maakten we een trail van een uur naar een vuurtoren. Bij terugkomst gingen we de brug over en de zijwind was behoorlijk sterk. We waren blij dat we vandaag niet met de veerboot hoefden (de zee was erg ruw). De eerste stop op P.E.I. was Summerside voor een kop koffie en een wandeling door het centrum. De volgende stop was bij de volgende vuurtoren en daarna stopten we in een haventje dat nog super authentiek was, klaar voor de kreeften- en mosselvangst. Er was ook een restaurantje waar we heerlijke chowder en viskoekjes hebben gegeten. We reden weer verder en stopten in North Rustico. Daar was een lange wandeling langs het haventje en naar de vuurtoren. Na de foto's hadden we zin in een kop koffie en dat kon uitstekend op het terras bij het cafeetje daar in de buurt. Na al deze stops gingen we richting Charlottetown, de hoofdstad van P.E.I., waar onze B&B mooi centraal gelegen was. Na een opfrisbeurt hebben we de stad verkend en zijn we bij een bar/rstaurant aan het bier en hapjes gegaan. Leuke kroeg, in deze bar bleken prince William en Kate in 2011 nog te zijn geweest. De foto's leken fake, maar op Internet bleek het wel zeker te kloppen. De avond werd afgesloten met een goede film in de B&B.