Vertrek naar Turkmenistan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Eric Lommen - WaarBenJij.nu Vertrek naar Turkmenistan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Eric Lommen - WaarBenJij.nu

Vertrek naar Turkmenistan

Door: Eric Lommen en Lilian Lechner

Blijf op de hoogte en volg Eric

30 Juli 2015 | Nederland, Amsterdam

Vanochtend worden we rond half negen opgehaald door Eric en Marg, die ons met onze bagage naar het station brengen. Daar pakken we om 9 uur de trein richting Eindhoven en na 1 keer overstappen zitten we in de rechtstreekse trein naar Schiphol. De rit gaat voortvarend en bij Schiphol aangekomen kunnen we na even wachten onze bagage inleveren en er is zat tijd om te shoppen en voor een lunch. We begiinnen de vlucht naar Istanbul met bijna een uur vertraging. Gelukkig hebben wij tijd genoeg in Istanbul voor de volgende vlucht, maar we zien in het vliegtuig een paar jongens die nog geen halfuur tussentijd meer hebben voor hun vervolgvlucht naar Bangkok. Dat is pas stressen!

In de wachthal komen we voor het eerst in kontakt met de traditionele kledingdracht van de Turkmeense vrouwen. Ze dragen kleuurijke gewaden, en op hun hoofd doeken in dezelfde kleur.
De vlucht met Turkish Airlines heeft ook een uur vertraging en zo moeten we dus wat langer wachten. Uiteindelijk belanden we in ons vliegtuig en kunnen op weg. Gelukkig draaien ze redelijk nieuwe speelfilms en kunnen we zo de tijd doden. Er wordt ook een redelijk eetbare maaltijd geserveerd en zo arriveren we na drie uur tijdsverschil ongeveer om vier uur 's nachts in Ashgabad. Na wat visa perikelen kunnen we door. Gelukkig heeft al onze bagage ook onze eindbestemming bereikt en kunnen we op zoek naar onze chauffeur. Iedereen probeert ons mee te lokken, maar we zien al snel een bordje met onze namen en gaan op weg naar ons hotel. Op onze kamer aangekomen vallen we al snel in een diepe slaap.

• 04 Augustus 2015 - 20:54

Marg:

Mooi! De reis is weer begonnen.