Wandelen in Paradise - Reisverslag uit Packwood, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu Wandelen in Paradise - Reisverslag uit Packwood, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu

Wandelen in Paradise

Door: Lilian & Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

03 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Packwood

Na een goede nachtrust haalden we ons ontbijt aan de overkant van de weg bij een Bakery. Na het machtig ontbijt nog drank en ijsblokjes inslaan voor de trails die we vandaag wilden maken. Nadat alles was ingeruimd was het tijd om te vertrekken. Het beloofde weer een warme dag te worden met de huidige hittegolf hier. Onze eerste stop was bij de Box kloof. Dit was gelijk al een goede start. Toen op naar Reflection lake, een meertje waar je de gletscher in gespiegeld zag. Het zweet begon al aardig te lopen en de muggen begonnen ook vervelend te doen. Na deze kleine trail op weg naar Paradise. Hier hadden we de belangrijkste trails gepland, pittig maar wel de mooiste. Je liep met een flink stijgingspercentage en op het eind kwamen we in sneeuw terecht. Met de skyline trail en aansluitend de Glacier Vista trail kwam je recht tegenover de gletscher terecht, enorm indrukwekkend! De terugweg ging via Deadhorse Creek, Moraine trail en de waterfall trail tot aan de Myrtle falls. Zeer indrukwekkend, zowel de berg als de valeien die totaal vol met tig soorten bloemen staan, allemaal zeer mooi!

Onze lunch deden we in De Paradise Inn, net op tijd want na ons sloot de keuken. Na de lunch hebben we in het Visitor Center nog een film gekeken over Mt. Rainier. Na een ijsje gingen we weer op pad naar de Anada Falls, gevolgd door een wandeling rondom de meadows en vroegere geologische bronnen.
Het was tijd voor een nodige douche, en omdat de navigatie ons een dikke 100 km wilde laten omrijden, kozen wij voor een sluipweg, die ons in een veel kortere tijd terug bracht. De douche was verkwikkend maar het was nog steeds warm op onze kamer. Daarom op pad voor het diner bij de Blue Spruce Saloon voor een biertje en een kipburger. Dit heeft wederom goed gesmaakt. Daarna nog een tijdje op de veranda gezeten, ondertussen een lieve hond afgemat met een afgekloven bal steeds weg te gooien die hij dan ging halen. Het werd langzaam bedtijd. In de hete kamer zonder airco, maar met een mini mini bed...