De John Day Fossil Beds en op naar Bend - Reisverslag uit Bend, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu De John Day Fossil Beds en op naar Bend - Reisverslag uit Bend, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu

De John Day Fossil Beds en op naar Bend

Door: Lilian & Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

06 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Bend

Vanochtend gestart met een redelijk uitgebreid ontbijt, welk inclusief bij onze gratis overnachting zat. Er kwam een Nieuw Zeelands echtpaar aan ons tafeltje erbij zitten, en we hebben nog een tijdje gezellig gekeuveld. Na een tankbeurt en een nieuwe zak ijs ging de reis naar de John Day Fossil Beds. De start was bij het infocentrum met museum en het Geological Center. De fossielen van miljoenen jaren geleden waren erg interessant. Buiten volgden we nog een lezing over de Eclipse, dat is echt een giga gebeuren hier.
We vertrokken en de eerste stop was bij de historische Cant Ranch. Hier maakten we twee hikejes en daarna reden we naar het Blue Basin. Ondanks dat we vonden dat de prachtige bergen eerder groen waren, was het een prachtige wandeling en was het weer afzien bij 35 graden. Na deze hikes maakten we in het hoogste deel nog twee hikejes en toen op weg naar Bend. Aangezien het al tegen twee uur was, stopten we bij een klein roadcafeetje voor een paar lekkere tacosalades.
Daarna door naar het Motel Rainbow View in Bend, het motel klinkt mooier dan het is. Het is zeer standaard, maar meer is ook niet nodig. Na een uurtje relaxen was het tijd de stad in te lopen en we landden bij een zeer goede Thai, lekker spicy en smaakvol eten en een verfrissend pilsje. Na het eten de stad verder verkend en op de een of andere wijze kwamen we toch weer bij een brouwerij verzeild. Het werd langzaam weer tijd om richting motel te gaan, de dag was weer omgevlogen.

• 07 Augustus 2017 - 11:15

Marg:

Klinkt goed tot nu toe. Veel plezier vandaag in de omgeving van Bend.
    Wij hebben in Bend zeker 2 brouwerijen bezocht, jullie kunnen dus nog vooruit