Marblemount - Cascades - Reisverslag uit Marblemount, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu Marblemount - Cascades - Reisverslag uit Marblemount, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu

Marblemount - Cascades

Door: Lilian & Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

24 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Marblemount

De dag begon goed met koffie en een lekker all natural joghurtje met cruesli en verse aardbeien en bessen. Toen we de bagage hadden ingeladen, was het tijd om op pad te gaan. We moesten een dik uur rijden om daarna met de ferry de oversteek te maken naar het volgende eiland, van Port Towsend naar Coupeville. Gelukkig hadden we de vorige dag al gereserveerd, want anders hadden we lang op een vrij plekje kunnen wachten. Na een klein halfuur kwam de ferry er aan en konden we in een smalle gang de auto kwijt. De overtocht verliep redelijk rustig en al gauw zagen we het eiland opduiken. We reden richting Marblemount, waar we zouden overnachten in de Buffalo Inn. Maar omdat het nog vroeg was reden we direct door naar het Northern Cascades National Park. Bij het Park information Center eerst maar de kaart van het park gehaald met informatie over de interessante plekken en relevante hikes. We hadden maar een paar uurtjes en het park is groot, het bleef dus bij wat korte hikes en wat uitzichtpunten. Gewapend met een routekaart reden we richting onze eerste stop, een wandeling naar de skagit rivier. Leuke start. Daarna wat kleine stops, Onder andere bij een viewpoint bij een dam. Dit bleek geen mooie stop, overal stonden hoge bomen in het zicht. Dat snap je niet, dat die niet worden weggehaald. Of sluit het viewpoint als er toch niets is te zien. Wat een verschil met de volgende stop bij het Diablo Lake Overlook, dit was weer een letterlijk hoogtepunt, het uitzicht op het smaragdgroene meer met de omringende bergen was magnifiek. Omdat het park redelijk onbekend is, is het er ook niet zo druk wat heel prettig is. De schitterende blauwgroene kleur van het gletschermeer was enorm fotogeniek, leek wel op Moraine leek in de Canadese Rockies.
Na deze stop kwamen nog enkele toppertjes, zoals de Ross Lake Overlook waarbij je in de kloof keek en de rivier beneden zag. Bij dit zicht kreeg je al hoogtevrees. En de Washington Pass Overlook waar je via een korte hike tussen alle reuzen uit de omgeving stond, zeer indrukwekkend.
We maakten nog een aantal stops en toen was het tijd om richting hotel te gaan. Om ons aan te melden voor het hotel moesten 200 meter verder naar het Buffalo Inn restaurant. Een ouder stel beheert beiden. We schreven ons in en kregen de sleutel. De kamer is lekker groot en van alle gemakken voorzien. Toen we ons geinstalleerd hadden, was het tijd voor een pintje en het eten, een stukje verderop in het restaurant. Het weer was nog lekker, dus we konden in de tuin van het restaurant eten. Dit smaakte uitstekend.
Na het eten gingen we terug naar onze kamer. Morgen vliegen we terug dus we hadden nog wat herpakwerkzaamheden te doen...