aankomst en eerste dag 24 en 25 juli - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu aankomst en eerste dag 24 en 25 juli - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu

aankomst en eerste dag 24 en 25 juli

Door: lilianeneric

Blijf op de hoogte en volg Eric

27 Juli 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zaterdag 24 juli 2010
Vandaag vertrekken we naar New York voor het begin van onze vakantie. Om 9 uur gaan we Eric en Margaret ophalen die met ons naar Dsseldorf zullen rijden. Bij aankomst op de luchthaven bleek de rij bij de incheckbalie van Air Berlin dermate lang dat Eric en Marg al gauw afscheid namen zonder de gebruikelijke kop koffie en wij in de rij aansloten. Al gauw bleek bij de incheckbalie het eerste probleem, de ESTA-melding van Lilian (een soort visum) was niet goed en werd de incheck geweigerd omdat bij de internetaanmelding abusievelijk een nul voor een O was aangezien en desondanks vanuit het systeem de melding was gekomen dat de aanmelding akkoord was. Toen konden we met een grote groep toeristen op zoek naar een internetaansluiting en deed ging uiteraard gepaard met grote stress. Uiteindelijk lukte het Lilian met haar smekende radeloze blik een medewerker te overtuigen even gebruik te mogen maken van zijn computer en lukte de ESTA-melding gelukkig tijdig.
We konden door en kwamen ruimschoots op tijd in de vertrekruimte. Onze stoelen in het vliegtuig waren helaas in het middenpad en we hadden een alleen reizende moeder met 2 jengelende kinderen achter ons zitten. Verder ging de vlucht voorspoedig, het eten kon wel beter, en uiteindelijk kwamen we om 5 voor 5 ( om 5 voor 11 ’s avonds Nederlandse tijd) op JFK Airport aan. Toen we onze bagage hadden opgepikt konden we buiten al vlug in een bus stappen die ons na een aantal andere stops naar Grand Central Station in het centrum van New York bracht. Vanuit daar pakten we een taxi en lieten we ons bij ons hotel afzetten. Na de incheck en de reistassen uitpakken gingen we op pad voor de eerste verkenning van the Big Apple. Ons diner hebben we bij McDonalds genuttigd en we waren al weer snel op pad. Als eerste echte highlight bezochten we de “Top of the World” op het Rockefeller Centre. Daar gingen we met de lift en trappen naar de 67e etage en kon je op het dak over New York uitkijken bij avondlicht. Indrukwekkend! Het lange reizen, de drukte en het tijdverschil maakte dat we uiteindelijk ons hotel opzochten en al gauw in onze koude kamer (de airco die niet te regelen is staat op vriesstand) in slaap vielen.

Zondag 25 juli 2010

Na een goede nachtrust op een matras met een enorme kuil gingen we op zoek naar de dichtstbijzijnde Starbucks voor een lekker yoghurtje, een flesje jus en een beker koffie als ontbijt. Daar konden we direct Visa bellen omdat allebei onze creditcards waren geblokkeerd. Uiteindelijk werd deze blokkade direct opgeheven. Ze hadden de kaarten uit fraudevoorzorg geblokkeerd omdat ze post van ons hadden teruggekregen! Toen gingen we op weg richting Central Park en huurden we fietsen voor de hele dag. We kwamen bij het Apple Centre en toen konden we het niet laten om de allernieuwste iPad te kopen. Toen we deze veilig hadden opgeborgen gingen we weer verder met onze fietstocht tussen alle andere hardlopers, fietsers en op diverse velden baseball. Toen we flink bezweet waren stopten we bij het Metropolitan Museum of Art om de meesterwerken te gaan bezichtigen en tevens van de aircoruimtes te genieten. In het drukke museum waren o.a. meesterwerken van Van Gogh, Matisse, Monet, Manet en Mondriaan. Op het dakterras had men van bamboe een bouwsel gemaakt dat onder begeleiding bezocht kon worden. Gezien eerdere ervaringen met mijn gewicht op bamboebruggen hebben we dat wijselijk overgeslagen. Wel hebben we daar de middaglunch genoten. Inmiddels was het weer tijd om onze fietstocht te vervolgen door het park en kwamen we bij het Museum of Natural History. Na een aantal afdelingen te hebben bezocht gingen we om half 4 naar de bovenste verdieping waar we in een soort IMAX-theater een film zagen over het ontstaan van ons heelal en van de aarde. Was interessant en mooi in elkaar gezet. Na deze film gingen we nog even kijken bij de afdeling met onderwaterdieren. Ook deze afdeling was mooi tentoongesteld. Tijdens dit bezoek trok er een aardig noodweer over New York en in een aantal buurten is daardoor de stroom uitgevallen en bomen omgevallen.
Toen het weer een beetje droog was gingen we onze fietsen terugbrengen en terug naar het hotel. Na een uurtje gingen we naar een Mexicaans restaurant in de buurt van ons hotel waar we uitstekend gegeten hebben van de veel te grote Amerikaanse hoeveelheden. Om onze benen te strekken zijn we nog op Broadway en Times Square gaan kijken. Daar begon net de wereldpremière van het 4e seizoen van de serie Mad Men. Het was ontzettend druk op straat. Uiteindelijk werden we echt moe en zijn teruggekeerd naar ons hotel voor onze welverdiende nachtrust.