Vrijdag 20 augustus 2010 Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu Vrijdag 20 augustus 2010 Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu

Vrijdag 20 augustus 2010 Los Angeles

Door: lilianeric

Blijf op de hoogte en volg Eric

21 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vrijdag 20 augustus 2010 Los Angeles

Met een cappuccino en een blauwe bessenmuffin zijn we fris gestart aan de dag. Toen we eindelijk onze auto gevonden hadden op de immense parkeerplaats vertrokken we richting Hollywood. Hollywood mag dan ook in Los Angeles liggen maar vanuit Anaheim naar Hollywood was ongeveer 60 kilometer racen op de immens drukke 4- of 5-baanse snelwegen. Inmiddels hebben we daar al redelijk ervaring mee opgedaan en de rijstijl is toch net wat minder agressief als in Nederland. Toen we onze auto op een parkeerplaats in de buurt van het Chinese Theater hadden geparkeerd tegen een redelijk tarief, begonnen we de Walk of Fame af te lopen. In de omgeving van het Chinese Theater was t.o.v. de vorige keer dat we er waren wel een en ander veranderd. Voor de verdere rest waren de winkels nauwelijks veranderd t.o.v. vroeger. We lieten ons overhalen om met een 2-uur durende tour mee te gaan die ons langs de huizen van de rich and famous zou brengen. We kochten van te voren nog wat eten zodat we niet met een hongerige maag de tocht zouden moeten doen. Even na half 12 kwam ons Chevy busje met afgezaagde dak. Onze gids was Freddie Mason, een zwarte entertainer i.p.v. gids. Hij had in diverse speelfilms kleine rolletjes gehad en hield ons wel 2 uur bezig. Als eerste reden we de heuvels op naar het grote Hollywood letterbord. Daar werden van alle stellen een voor een foto’s gemaakt met de letters in de achtergrond. Daar in de buurt stopten we voor een beker limonade langs de weg. Toen we die op hadden werd het tijd om Beverly Hills in te duiken en langs de huizen van de bekenden te rijden. We kwamen o.a. langs de huizen van George Clooney. Adam Sandler, Jennifer Aniston, het huis waar Michael Jackson dood was gevonden, Lindsey Lohan, Jennifer Lopez, Will Smith en de Playboy Mansion. Ondertussen hield Freddie het gezellig in onze auto en de twee uur durende tour waren dan ook zo voorbij. Wij werden in de buurt van het Kodak Theater afgezet en na een Mexicaanse lunch liepen we nogmaals de Walk of Fame af. Toen we daar genoeg van hadden haalden we de auto en reden naar Rodeo Drive. We parkeerden onze auto in een zijstraat en liepen toen langs de peperdure winkels waar ook alle celebs komen winkelen. Als gewone burger kenden we onze plaats en vertrokken richting Venice en Santa Monica Beach. Venice Beach staat bekend als verzamelplaats van mensen die gezien willen worden. Hippies, straatartiesten, sporters, goed geschapen mensen, vreemd geklede mensen en allerlei weirdo’s. We liepen Venice Beach af en stopten bij een gezellig terras. We zaten met ons tafeltje aan de straat en hadden zo een goed zicht op alles wat er plaatsvond en dat was heel wat. Recht tegenover het terras speelden om de beurt allerlei straatartiesten en de muzikanten waren behoorlijk goed en hadden hun tip echt verdiend. Na het eten liepen we tot het eind van Venice Beach en omdat het toch wel fris begon te worden met de oceaanbries kochten we ons ter plekke lekker warme sweaters. Na Venice liepen we richting Santa Monica Beach. Daar is ook de pier gevestigd met een reuzenrad en een achtbaan. We liepen de pier op en omdat de zon ondertussen onder gegaan was besloten we richting ons hotel te gaan. Op de terugweg zagen we in de buurt van het Disney park vuurwerk dat goed zichtbaar was boven de snelweg. Dit was waarschijnlijk de traditionele afsluiting van de parade. Toen we de auto op de parkeerplaats van ons hotel eindelijk kwijt waren, zochten we nog even de bar op voor een pilsje. Er kwamen steeds meer mensen van een Indische familie bij elkaar en dat was voor ons het signaal om naar de kamer terug te keren. We zochten alvast onze spullen bij elkaar zodat we ze morgenvroeg opnieuw zo economisch mogelijk konden inpakken. Toen was het tijd om het licht uit te maken.