Zondag 15 augustsus 2010 Moab - Arches National P - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu Zondag 15 augustsus 2010 Moab - Arches National P - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu

Zondag 15 augustsus 2010 Moab - Arches National P

Door: lilianeric

Blijf op de hoogte en volg Eric

16 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Moab

Zondag 15 augustus 2010 Moab

Vandaag op deze warme dag, er staat ons 37 graden te wachten, gaan we Arches National Park bezoeken. Maar eerste natuurlijk een ontbijtje om mee te beginnen. We hadden in de informatie gelezen dat er aan de hoofdstraat een restaurantje muesli met eigen gemaakte yoghurt verkocht. Dat moesten we natuurlijk wel eens uitproberen maar uiteindelijk was het redelijk duur en ook nog niet eens zo bijzonder. Maar dat weet je pas als je het hebt uitgeprobeerd toch?
Vervolgens kochten we aan de overkant van de straat bij een grote supermarkt onze lunch (grote beker vers fruit en een broodje) en veel water en energiedrank. In het Arches Park is alleen water te krijgen bij het Visitors Center en bij een picknickplek aan het einde van het park. De rest moet je dus zelf meebrengen.
De planning bij het inrijden van het park was eerst door te rijden naar Devil’s Gate maar daar werd al snel vanaf gestapt. We begonnen gewoon vanaf de eerste lookout de panorama’s te fotograferen en alle korte bijbehorende trails te lopen. We stopten onder andere bij de Double Arches, de North Window, de South Window n de Fierry Furnace. De panorama’s van de rode Arches in het fantastische landschap waren overweldigend. Het aantal foto’s die we namen nam dan ook explosief toe. De brandende zon was wel een vervelende alom aanwezige factor en vooral toen we vlak na het middaguur uiteindelijk de trail van de Devil’s Gat liepen. De trails waren niet zo zwaar maar vooral het lopen in de brandende zon. We waren dan ook doorweekt van het zweet en hebben liters vocht gedronken. De lunch gebruikten we bij een aangelegde picknickplek waar banken in de schaduw stonden en de waterflessen konden worden aangevuld met vers bronwater. Uitgerust begonnen we aan de trail naar Devil’s Gate en ook deze was de moeite meer dan waard. Rond half 3 hadden we er genoeg van en besloten terug te keren naar het Visitor Center en vervolgens na eerst ons zelf nog op een yoghurtijsje getrakteerd te hebben naar onze hotelkamer. Tegen een uur of 3 waren we terug op onze kamer en hebben een pauze genomen tot half 5. We reden weer naar het Arches Park want ’s ochtends hadden we bij het Visitors Center gehoord dat we voor het beste licht de highlight de “Delicate Arch” het beste ’s avonds konden bezoeken. De trail naar de Delicate Arch duurde een kleine 2 uur en was nog best pittig omdat we nog steeds in de volle zon moesten lopen. Toen we eindelijk bij het eindpunt waren gekomen waren we het beiden er roerend over eens dat het de moeite meer dan waard was geweest. De Delicate Arch is niet voor niets het symbool van de staat Utah. We maakten uitgebreid foto’s (af en toe wat moeilijk met de mensen die perse om de Arch blven hangen) en bleven lekker in de schaduw uitrusten. Tegen kwart voor 7 liepen we relaxt naar beneden waar we tijdens de tocht nog steeds bezwete hijgende mensen tegenkwamen op de tocht naar boven. De tocht was wel gemakkelijker geworden omdat er ondertussen veel meer schaduw was gekomen. Vervolgens reden we naar Moab waar na een korte stop bij de supermarkt voor water en een pilsje voor vanavond we aan de overkant ons avondeten bestelden, een chicken Teriyaki. Toen terug naar de kamer om o.a. de Corona’s te nuttigen en de dag was alweer voorbij.

• 16 Augustus 2010 - 05:51

Marg:

Klinkt nog steeds allemaal goed. we zijn in ieder geval jaloers!!