Op weg naar Acadia - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu Op weg naar Acadia - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu

Op weg naar Acadia

Door: Eric lommen en Lilian Lechner

Blijf op de hoogte en volg Eric

27 Juli 2014 | Verenigde Staten, Bar Harbor

Na het ontbijt in ons hotel was het tijd op weg te gaan. We doen als eerste het Rockland Breakwater Lighthouse, want daar hadden we gisteravond door alle files en langzaamrijdend verkeer geen tijd meer voor. Het lighthouse is te bereiken door een lange stenen dam van grote keien, anderhalve kilometer de zee in. Geweldige wandeling! Ons viel op dat sommige mensen de route meerdere keren in sportkleding maakten, blijkbaar hun workout! Het was een stukje lopen maar het uitzicht van de vuurtoren loonde de moeite en er werd dus weer genoeg gefotografeerd. Op weg naar de vuurtoren waren we door Camden gekomen en hadden we gezien dat er een mooie haven lag en dat het een mooi klein kuststadje was. Aangezien we op de terugweg weer door Camden moesten, was het een mooie gelegenheid voor een fotostop en een goeie kop koffie en een heerlijk stukje lemon cheesecake. Goed gevoed gingen we op weg voor de resterende 130 kilometers naar Bar Harbor en Arcadia, het oudste natuurpark van de USA. Tijdens de rit besloten we als lunch even langs de autoweg bij een Subway te stoppen voor een broodje.

Toen we bij Acadia aankwamen was het al behoorlijk druk en stopten we allereerst bij een informatiecentrum en vervolgens bij het Visitors Center voor goede kaarten en het betalen van de entreeprijs. Er draaide een informatiefilm, we hadden er extra op gewacht maar deze film bood weinig extra info. We besloten deze middag te gebruiken om de Park Loop Road te rijden, een eenrichtingsweg die ons al bij alle highlights langs zou brengen. Vandaag de basic views met wat korte wandelingen, morgen de echte wandelingen. We stopten o.a. bij een mooi panoramapunt, een blowhole en diverse andere mooie plekken. De kustlijn is echt geweldig mooi door de rotsformaties. We wilden de berg verder omhoog maar het weer was snel slecht aan het worden en de mist kwam snel opzetten waardoor we toch geen zicht zouden hebben. Het was goed dat we hadden omgedraaid want een paar honderd meter verder begon het flink te regenen en de vooruitzichten waren dat dit nog wel even zou duren. Daarom reden we rond 4 uur naar het motel om in te checken voor onze overnachtingsplek de komende twee dagen. Tegen zes uur gaan we proberen met onze auto Bar Harbor in te komen om een parkeerplek te veroveren en een restaurantje te vinden. En wellicht nog een barretje. Daarna staat er voor vandaag niets meer op het programma.