Cabot Trail - Reisverslag uit Baddeck, Canada van Eric Lommen - WaarBenJij.nu Cabot Trail - Reisverslag uit Baddeck, Canada van Eric Lommen - WaarBenJij.nu

Cabot Trail

Door: Eric Lommen en Lilian Lechner

Blijf op de hoogte en volg Eric

12 Augustus 2014 | Canada, Baddeck

Na een rusteloze nacht waren we vanochtend wat vroeger opgestaan want we hadden een vol programma af te werken. We zaten even na zevenen aan het ontbijt bij ons 'Bates' motel. Dit was eenvoudig maar goed.
We gingen op pad om vandaag de Cabot trail te gaan doen. Eerst reden we nogmaals naar het haventje van Baddeck om de vuurtoren bij ochtendlicht op de foto te zetten. Toen op weg naar de Cabot trail maar dat bleek moeilijker dan gepland. De bewegwijzering ontbrak op een cruciaal kruispunt en zo reden we teveel kilometers en verloren wat tijd. Gelukkig wisten we de trail toch snel te vinden en we konden op pad. We maakten diverse stops voor de fantastiche vergezichten. Toen we toevallig langs een bakkerijtje kwamen, stopten we daar en kochten een cherry pie als onze lunch en we namen nog wat koffie mee voor onderweg. We kwamen als volgende stop bij het visitors centre van het Cape Breton Highlands National Parken. Daar vroegen we een goede kaart met alle trails en viewpoints. We hadden al eerder besloten de Skyline Trail te doen omdat dat de mooiste trail met de beste uitzichten zou zijn. Maar eerst allerlei stops met veel foto's uiteraard en af en toe een kleine wandeling erbij. Neils harbour bleek een geweldig haventje te hebben met een mooie vuurtoren erbij. Als extra uitstapje zijn we bij North Point doorgereden naar Meat Cove, het meest noordelijke punt van Nova Scotia met geweldige uitzichten.We aten het kersentaartje in delen op, bij iedere derde stop zo'n beetje werd een kwart verorberd. Op het laatst ging de hoeveelheid suiker ons parten spelen en werden de laatste kruimels met meer moeite verorberd. De Skyline trail was inderdaad de mooiste en loonde zeer de moeite. De heenweg was iets lastiger dan de terugweg. Toen we op het hoogste punt waren aangekomen, kon je via allerlei platforms en trapjes een stuk naar beneden. Daar had je nog beter uitzicht over de valleien beneden en het water in de verte. Een bald eagle kwam voorbij zweven (alweer de tweede van vandaag) om het plaatje compleet te maken. Toen we terugliepen richting auto zagen we twee slangen wegkruipen en in de struiken stond een vrouwtjes Moose rustig blaadjes van een boom te trekken. Op de terugweg richting Baddeck zijn we onderweg in Cheticamp bij Acadisch restaurant gestopt. Daar zitten we nu in een zaal te eten en op de achtergrond zitten twee dames met gitaar en viool het publiek te entertainen met mooie Acafische muziek. Zodra we klaar zijn gaat het richting ons motel terug.