The Kancamagus Highway - Reisverslag uit Whitefield, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu The Kancamagus Highway - Reisverslag uit Whitefield, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu

The Kancamagus Highway

Door: Eric Lommen en Lilian Lechner

30 Juli 2014 | Verenigde Staten, Whitefield

We zaten de eerste keer deze reis in een Bed & Breakfast en dat was wel met het ontbijt te merken. We kregen een menukaart en konden kiezen welk ontbijt we zouden willen hebben. Omdat er maar een beperkt aantal tafeltjes in de ontbijtzaal stonden, zat je met zijn vieren iedere keer aan tafel. Uiteraard willen de vriendelijke aardige Amerikanen best een babbeltje met je maken en na een heerlijke omelet vloog de tijd voorbij. We checkten uit en gingen op pad met het kaartje van The Kancamagus Highway. De eigenaar van de B&B had de highlights op een kaartje aangegeven en tevens de kortste weg om op de Highway te komen. Het barst wel van de wegwerkzaamheden overal. De eerste stops waren mooie uitkijkpunten en daarna was het tijd voor de eerste echte wandeling. We stopten bij de Sabbaday Falls en dit zou niet de laatste waterval van de dag worden. De volgende stop was bij Lily Pond en uiteraard ging Lilian met het naambord op de foto. De volgende stop was Lincoln Woods en daar maakten we een wandeling van een uur langs de rivier. Aangezien het onderhand lunchtijd was stopten we in Lincoln. We liepen eerst eens langs de hoofdstraat om alle eetmogelijkheden te bekijken en toen we bij een pizzeria kwamen, wisten we het al. Het wordt een pizza calzone. Deze smaakte dan ook lekker en we konden er weer tegenaan. De laatste grote stop werd The Flume Gorge, een grote waterval die in de loop der tijd de rotsbodem behoorlijk diep had uitgesleten. Hier was een aardige wandeling met wat klimwerk waarbij al diverse mensen afvielen. Helaas niet de grote families met etters van kinderen! Ook was er een mooie overdekte brug uit eind 19e eeuw. We wilden in de buurt van Bretton Woods nog twee wandelingen maken. Toen we bij het Visitor Center waren aangekomen kregen we behalve de gevraagde informatie ook gratis ijs want de electriciteit was al een halfuur uitgevallen. Na een wandeling om een meertje vonden we het genoeg voor vandaag en vertrokken richting onze slaapplek. We werden weer ontvangen door een zeer gastvrije dame die ons onze kamer wees met jacuzzi. Toen we gesetteld waren vertrokken we rond 7 uur richting een aanbevolen restaurant voor ons diner. Na het eten wacht nog op onze kamer onze jacuzzi!