Dinsdag 27 en woensdag 28 juli 2010 - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu Dinsdag 27 en woensdag 28 juli 2010 - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu

Dinsdag 27 en woensdag 28 juli 2010

Door: lilianeneric

Blijf op de hoogte en volg Eric

29 Juli 2010 | Verenigde Staten, Washington

Dinsdag 27 juli 2010
Vandaag waren we weer op tijd op en na ons gebruikelijke ontbijtje (waar we de Roermondenaren weer tegen kwamen) gingen we op weg richting Empire State Building. Het Empire State Building heeft 88 verdiepingen en we gingen in 10 seconden naar boven. Boven aangekomen was het uitzicht goed en met de audio tour waren de gebouwen beneden beter te herkennen. De stem was van een oude Italiaanse immigrant van Sicilië. Nadat we voldoende foto’s hadden kunnen maken en de grote drukte voor waren gebleven gingen we weer op pad. In Bryant Park was het eerst tijd voor een cappuccino omdat Macy’s warenhuis pas om 10 uur openging. Toen het grootste warenhuis ter wereld openging zijn we op de hoogste 9e verdieping gestart en zo geleidelijk naar benden afgedaald. In Macy’s zijn allerlei beroemdheden op bezoek geweest.
Na Macy’s zijn we via de 5th Avenue richting de Public Library gelopen. Dit was een mooi historisch gebouw en wat vooral handig was gratis WiFi zodat we de pas gekochte iPad verder konden installeren via allerlei downloads. Tegenover de bibliotheek was een Pret a Manger, een zaakje met verse wraps, salades en smoothies. Deze keten hadden we in Londen al goed leren kennen. De lunch smaakte dan ook goed en met volle buik gingen we op zoek naar het gebouw van de Verenigde Naties. Hier bleek de volgende rondleiding pas 2 uur later te zijn dus hebben we die maar overgeslagen. Na in de hal een expositie over Haïti te hebben bezocht, kwamen we langs het gebouw van The News, een dagelijkse veel verkochte krant met in de hal een wereldbol die inspiratie vormde voor de wereldbol in het krantenkantoor van Superman. Na afloop liepen we langs Saks, ook een wereldberoemd warenhuis, vooral kleding en sieraden. Toen vonden we het tijd voor een terrasje en kwamen we weer bij het Rockefeller Centre uit bij een aangenaam plekje in de schaduw. Vervolgens gingen we terug naar onze hotelkamer.
Toen we ons verfrist hadden gingen we op zoek naar een Thais restaurant. Het eten was erg lekker en toen gingen we op pad naar Times Square waar het weer gezellig druk was. We kwamen verzeild in het Hard Rock Café waar we ons het bier goed lieten smaken en de muziek goed was. Op een gegeven moment kwamen er ook matrozen in hun witte matrozenpakjes. Ze moesten allemaal hun ID laten zien of ze oud genoeg waren om alcohol te mogen drinken. In het café hingen allerlei spullen van bekende artiesten zoals de kapotgeslagen gitaar uit de clip Smells like teen spirit van Nirvana en een gitaar van The Edge van U2. Het was weer een leuke avond en toen terug naar ons hotel voor de voorbereiding van ons vertrek morgen met de auto naar Philadelphia.

Woensdag 28 juli 2010

Na een beker koffie was het tijd om uit te checken en met de bagage onderweg te gaan richting metrostation. Bij Penn Station namen we de trein richting luchthaven Newark en na wat kleine problemen kregen we een kleine auto waar onze bagage precies in paste. Toen we onze TomTom hadden geïnstalleerd vertrokken we op weg naar Philadelphia. Daar aangekomen moesten we een extra rondje door de stad om een plek te zoeken om onze auto te kunnen parkeren. Uiteindelijk kwamen we in de parkeergarage onder het visitor’s centre terecht. Na in het bezoekerscentrum rondgekeken te hebben gingen we naar de Liberty Bell Hall. Na een kopje koffie waren we mooi op tijd voor de leuke rondleiding van 10 uur in de Independance Hall. Het was toch wel indrukwekkend om te zien waar meer dan 200 jaar geleden de oorsprong van de huidige USA is ontstaan. Verder bezochten we de Franklin Court waar Benjamin Franklin in zijn nadagen een huis liet bouwen en the Great Essentials met daarin 1 van de 20 kopieën van de verklaring van Onafhankelijkheid. Deze getekende versie is ouder dan de getekende wet die pas in september van kracht werd. Als laatst bezochten we de Congress Hall waar we ook een rondleiding kregen met een gedreven gids. Zijn verhaal was zeer uitgebreid en boeiend. Beneden hadden de oorspronkelijke 13 en later 16 onafhankelijke koloniale staten als 2e Kamer vergaderd en wetten gemaakt. Op de 1e verdieping vergaderde de Senaat, de Amerikaanse 1e Kamer. Op nog geen kilometer afstand vond je vroeger dus de woning van de President George Washington, de 1e en 2e Kamer en het Hooggerechtshof.
Na afloop van de rondleiding door de Congress Hall vertrokken we gauw op weg naar Washington omdat dit nog flink wat kilometers waren. De wegen waren over het algemeen van slechte kwaliteit en rondom Philadelphia en Washington erg druk. Al met al zouden we vandaag zo’n 350 kilometer afleggen en door 6 staten komen: New York, New Jersey, Pennsylvania, Delaware, Maryland en District of Colombia. Rond half acht kwamen we in ons hotel aan en toen we ingecheckt hadden, gingen we op pad voor ons avondeten. Omdat we in niet zo’n frisse buurt zaten en het ons niet zo wijs leek om uren later alleen nog over de straat in een “zwarte” buurt te lopen, bestelden we ons avondeten bij ons in de buurt en namen het mee naar onze hotelkamer. Dit smaakte ook daar goed. Na alle elektronische apparaten aan de stroom te hebben gehangen was het alweer tijd om te gaan slapen.