Dinsdag 10 augustus 2010 Van Cody naar YellowDsto - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu Dinsdag 10 augustus 2010 Van Cody naar YellowDsto - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu

Dinsdag 10 augustus 2010 Van Cody naar YellowDsto

Door: lilianeric

Blijf op de hoogte en volg Eric

11 Augustus 2010 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Dinsdag 10 augustus 2010 Van Cody naar Yellowstone

Aangezien we in ons geweldig verblijf geen ontbijt hadden reden we het stadje in en kochten bij Walmart ons yoghurtontbijtje en alvast ook onze lunch bij elkaar. Aangezien deze Walmart geen coffeecorner had reden we naar een drive-in espressotentje waar we cappuccino bestelden. Na deze broodnodige cafeïnedosis gingen we op weg naar Yellowstone. We kwamen onder andere door het Shoshone National Park en na de nodige fotostops kwamen we uiteindelijk in het Yellowstone National Park.
We startten met de Pelican Valley Trail. Dit was een prachtige route die ons door geweldig mooie valleien bracht en na een uurtje of twee lopen kwamen we bij het keerpunt , een brug die door het water half was weggeslagen. Rond deze plek hadden wandelaars een grizzlymoeder met 2 cubs eerder op de ochtend gezien. Helaas ondanks intensief speuren van ons konden we alleen sporen van hen ontdekken maar we zagen ze niet meer. Toen we na anderhalf uur terug waren reden we naar het Visitor Center en daar kregen we goede tips over welke hikes we als beste konden doen. Lilian had al een flinke zware voor morgen uitgezocht maar twijfelt bij nader inzien gezien mijn stijgkwaliteiten of we niet beter wat lichtere hikes kunnen doen. Ik zeg natuurlijk schoorvoetend wat jammer nou! (NOT!!!)
Na het Visitor Center zijn we naar West Thumb geijserbasin gegaan. Hier was een grote basin met een boardwalk langs alle poelen, bronnen en geijsers. Sommige stonken uiteraard behoorlijk naar de rotte eieren en bij het voorbij lopen werden we ook nog een beetje nat. Toen we het hier gezien hadden reden we verder en na de nodige fotostops kwamen we bij Old Faithful aan. Bij aankomst bleek dat we de show net gemist hadden en de volgende pas over 90 minuten zou beginnen. Daarom liepen we via de boardwalk de rest van de poelen en geijsers af. Ook hier weer schitterde kleuren en stoom in verschillende afmetingen. Tegen kwart voor 6 zaten we weer met honderden anderen klaar en even na zessen begon hij langzaam op stoom te komen. Het echte spuiten was redelijk snel weer afgelopen en iedereen stroomde naar de auto. De tocht naar ons hotel duurde wat langer want op onze weg was een ongeluk gebeurd en de politie regelde het verkeer. Nadat we ons in ons hotel hadden verfrist en omgekleed gingen we het stadje in voor het avondeten. Eerste poging was een pizzeria maar dit leek meer een bejaardensoos en de bestellingen werden allemaal via intercom afgeroepen. Dit moesten we maar niet doen dachten wij en toen vonden we verder in de straat een leuk bistrotje. Gelukkig was nog een tafeltje vrij en het eten was een verrassing. Het was de eerste keer tijdens onze vakantie dat we van voorgerecht tot dessert uitstekend hebben gegeten. De rekening was dan ook navenant maar dat mag ook wel een keer. Na het eten liepen we terug naar onze kamer en na het maken van dit verslag is het nu bedtijd!