Vrijdag 13 augustus 2010 Van Yellowstone naar Sal - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu Vrijdag 13 augustus 2010 Van Yellowstone naar Sal - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu

Vrijdag 13 augustus 2010 Van Yellowstone naar Sal

Door: lilianeric

Blijf op de hoogte en volg Eric

15 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Vrijdag 13 augustus 2010 Van Yellowstone naar Salt Lake City

Vandaag op vrijdag de 13e vertrekken we richting Salt Lake City. Na ons ontbijtje van eieren, spek en toast reden we West Yellowstone uit en stopten nog een keer bij een meertje voor de laatste fotoshoot van Yellowstone. Toen op weg naar het National Park Grand Teton en verrassend genoeg reden we vanuit Yellowstone zo het nieuwe park in.
Grand Teton heeft ontzettend mooie bergen en ligt aan het Jenny Lake. Na eerst een aantal fotostops gemaakt te hebben, namen we de scenic road naar Jenny Lake. Daar waren we niet alleen, meer mensen waren op die zelfde gedachte gekomen . De foto’s van de bergen met op de voorgrond het meer waren prachtig. Het werd tijd om weer verder te gaan en we reden eerst nog richting Grosventree byway want daar zouden volgens de parkinformatie Moose kunnen zitten. Toen we kwamen aangereden zagen we geen Moose maar een enorme kudde bizons die op en langs de weg liep. We stopten direct en konden de bizons van zeer dichtbij filmen en op de foto zetten. Vooral de grootste stieren lieten zich de hele tijd horen en sommige bizons waren een stofbad aan het nemen. Ook waren er moeders met kleintjes bij. We lieten Grand Teton achter ons en we hebben geluncht in Jackson Hole. We zijn alleen bij Taco Belle geweest maar van wat we gezien hadden leek ons Jackson Hole een leuk stadje en waar we best wat meer tijdvoor hadden willen uittrekken. Helaas moesten we door en hebben we om de beurt gereden. We hebben alleen nog moeten stoppen voor de zoveelste tankbeurt en een ijsje en colaatje.
Rond half 7 kwamen we uiteindelijk in Salt Lake City aan na flink over 8-baanse wegen gecrost te hebben en in menige file gestaan te hebben als gevolg van wegwerkzaamheden. Bij het parkeren van onze auto ging het bijna fout toen onze onderlinge communicatie niet helemaal klopte. Lilian wees van afstand iets naar de parkeerplek waar we tijdelijk stonden. Aangezien ze richting parkeergarage wees (dacht ik) parkeerde ik de auto daar want daar waren ook parkeerplaatsen voor het Hilton gereserveerd. Ik ging direct naar de uitgang van de garage en richting hotellobby. Daar zag ik Lilian al in halve paniek want ze kon me niet meer vinden. Ze had bedoeld toen ze wees dat ik de auto in de schaduw moest zetten maar dat was dus mooi fout gegaan. Dit zullen we maar onder ons vrijdag de 13e dingetje rangschikken. Uiteindelijk kwam alles goed en konden we naar de kamer. Daar bleek zoals we al eerder bij een Hilton hotel gemerkt hadden dat wifi geld kost en bijvoorbeeld een halve literflesje water 3 dollar kostte. Belachelijk toch! Aan een minibar of een koelkastje op de kamer wat goedkopere hotels allemaal wel aanbieden kan er bij een Hilton hotel niet vanaf.
Toen we ons omgekleed hadden en kwamen bij de Redrock Brewpub uit. We konden buiten aan het laatste vrije tafeltje op het terras zitten. Het eten was verrassend en smaakte uitstekend. Al met al een goede keuze dus. We kregen het eten niet allemaal op en de eerste keer deze vakantie vroeg Lilian een doggybag, een doos om het overgebleven eten mee te nemen. Dat is hier heel gewoon en doet eigenlijk iedereen. Toen we afgerekend hadden zagen we buiten vlakbij het restaurant een zwerver zitten. Hij vroeg voor eten en wij hebben dus onze goede daad gedaan en hem een smakelijk avondeten bezorgd.
Toen we na het eten nog een blokje om liepen kwamen we bij het Pioneers Square uit waar we al van afstand geluid van hoorden komen. Er bleek een bandje buiten te spelen als voorprogramma voor een film. We hebben de laatste nummers afgeluisterd en King Niko klonk helemaal niet slecht. Toen de sessie was afgelopen liepen we richting hotel en zat deze dag er weer bijna op.