Donderdag 12 augustus 2010 Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu Donderdag 12 augustus 2010 Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu

Donderdag 12 augustus 2010 Yellowstone

Door: lilianeric

Blijf op de hoogte en volg Eric

13 Augustus 2010 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Donderdag 12 augustus 2010 Yellowstone

Vandaag gingen we maar eens niet voor het eieren met spek ontbijt maar bestelden we pannenkoeken met blauwe bessen. Omdat onze bestelling vrij snel werd geleverd en toch wel een raar kleurtje had, dachten wij allebei dat ze de pannenkoeken in de magnetron hadden opgewarmd. Morgen gaan we dus maar weer voor het standaardontbijt. Nadat we het ontbijt hadden weggewerkt vertrokken we voor onze laatste volle dag Yellowstone.
Bij het binnenrijden hadden we geluk op de plek waar we gisteren zo lang hadden moeten wachten, we konden nu direct met de rest op de eenbaansweg doorrijden. We begonnen met Artists Paintpots, ontzettend kleurige bronnen die ook stoom vrij lieten. Het was een apart gezicht, enorme stoomwolken en daartussen door liepen de mensen met op de achtergrond de bronnen. De ochtendtemperatuur van een graad of 6 maakte het dragen van een jas tijdelijk een noodzaak. Toen we hier alle bronnen hadden gezien en gefotografeerd reden we verder en kwamen op de plek uit waar we eerder de moedergrizzli met de 2 cubs hadden gefotografeerd. Ongeveer op die plek begon de Grizzli Lake trail, een hike die ons naar een mooi meertje zou brengen. Tijdens de wandeling zagen we verschillende plekken waar eerder brand had gewoed en een hoop omgevallen en/of gezaagde bomen. Omdat hier eerder op de ochtend een grizzly was gezien was Lilian toch niet helemaal op haar gemak. Je moet altijd alert blijven maar we moesten ook door flinke beboste stukken en dan kan de fantasie op hol slaan. Toen we bij het meertje kwamen zagen we van bovenaf de heuvel dat de omgeving niet zo geweldig was en we besloten de heuvel dan ook niet af te dalen maar terug te keren. De grote dikke marmotten die we gezien hadden op de heenweg lieten zich niet meer zien.
Bij Lava Creek zag Lilian uit haar ooghoek een beweging onder aan de helling op de brug waar we net op reden. Toen we stopten en de auto parkeerden en gingen kijken watr ze gezioen had, bleek het een jonge grizzly die op zijn gemak op de helling naar eten aan het zoeken was. Toen we stonden te kijken vormde er zich een verkeersopstopping en stonden op het laatst wel 30 auto’s langs de kant. Iedereen raakt dolenthousiast als er iets van beesten is te zien en de auto wordt dan op de onmogelijkste plekken geparkeerd. Wij reden na een tijdje verder en kwamen bij de Rooseveldt Lodge uit waar we de lunch wilden gebruiken. Deze keer was de wachttijd niet zo lange en kregen we wel een tafeltje. Na de lunch reden we naar de Mud Geijser, een veld van poelen en een niet meer werkende geijser die in plaats van stoom modder produceerden. Dit was een vreemd gezicht ern vooral de geluiden die erbij waren te horen waren wel grappig.
Op weg naar de volgende bestemming ontstond er een file. De oorzaak bleek een kudde bizons te zijn die links en rechts van de weg in de beschutting lagen. Sommige beesten staken ook op hun dooie akkertje de weg over. De Park Rangers hielden het verkeer dan tegen en zorgden dat er geen gekke dingen gebeurden. Toen we dit achter de rug hadden had Lilian een scenic route gevonden over een onverharde weg. Deze reden we op heel lage snelheid op zoek naar wild. De omgeving was mooi maar we zagen helaas geen nieuw wild. Toen we weer op de hoofdweg reden zagen we een grote groep mensen de diepte in kijken. Wij gingen uiteraard ook kijken en dit bleek een moedergrizzly met haar kleintje te zijn. Helaas lagen ze te slapen in te hoog gras en waren ze te ver weg. Zonder goede foto’s gingen we weer naar de auto.
Als laatste bezochten we nog een geisercomplex in het Medium Basin in de buurt van Old Faithful. Ook hier weer mooie kleuren en veel thermaal geweld. Toen was het echt tijd om terug te keren naar ons hotel. Toen we een opstopping van auto’s zagen bleken er een aantal Elk vlakbij de weg in het gras te liggen. Ook hier nog ff gauw de laatste foto’s gemaakt en toen echt door naar West Yellowstone. Omdat het toch alweer laat was geworden kleedden we ons snel om en gingen eten bij een steakhouse dat een straat verder lag. Het eten was op zich goed maar geen culinair hoogstandje. Na het eten terug naar het hotel, douchen en naar bed.