Van New York naar Cape Cod - Reisverslag uit Hyannis, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu Van New York naar Cape Cod - Reisverslag uit Hyannis, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu

Van New York naar Cape Cod

Door: Eric Lommen

22 Juli 2014 | Verenigde Staten, Hyannis

Helaas moeten we vandaag al weer afscheid nemen van New York. Na de laatste kop koffie op onze kamer was het tijd om uit te checken en gingen we op pad naar de Express bus die ons naar luchthaven Newark zou brengen. We liepen over de 6th avenue waar NBC buiten opnames aan het maken was en kwamen bij Pret a Manger voorbij en het resultaat was een loeihete capuccino en een lekker yoghurtje. De joghurt bewaarden we voor later maar de koffie werd al lopend genuttigd. We kwamen te snel bij de bushalte en moesten de restanten koffie achterlaten. De bus raakte al gauw gevuld en kon dus vertrekken. Gelukkig hadden we geen grote haast want we kwamen met de bus helemaal vast te zitten en stonden regelmatig of stil of reden stapvoets. Uiteindelijk kwamen we toch bij ons einddoel Newark en konden we op zoek naar autoverhuurbedrijf Hertz. Daar stond na het invullen van de nodige formulieren een sportieve zwarte Mazda 3 op ons te wachten. Nadat we onze spullen hadden ingeladen en de navigatie hadden geinstalleerd, konden we op weg. Na een dikke twee uur rijden, onder andere door The Bronx, stopten we voor de lunch bij een McDonalds voor een salade met een refill cola. De refill cola ging mee in de auto en was lekker tijdens de twee uur durende autorit naar onze eerste echte stop Newport. In Newport staan tientallen italiaanse renaissance megapaleizen met soms wel 70 kamers. Wij bezochten de beroemdste, The Breakers van de familie Vanderbildt. Deze familie is schatrijk geworden van de bouw van spoorwegen en op de hoogtijdagen eind 19e eeuw zijn hier enorme paleizen gebouwd. De rondleiding was reuze interessant en gaf een goed tijdsbeeld. Na de rondleiding keken we eerst nog buiten rond en toen gingen we voor de Cliffwalk, een wandeling langs de kliffen en aan de andere kant uitzicht op de enorme huizen met tuinen. Helaas konden we deze niet helemaal af maken omdat het pad in het verleden was beschadigd door een orkaan. We keerden om en bij de auto aangekomen werd de navigatie op de eindbestemming Hyannis ingesteld. We moesten nog een anderhalf uur rijden en de wegen werden iets minder breed en we mochten niet meer zo hard rijden. We kwamen uiteindelijk rond half zeven op de plaats van bestemming aan en nadat de bagage was uitgeladen en we ons verfrist hadden gingen we op pad voor diner. In deze streek wordt veel kreeft gevangen dus ontkwamen we hier niet aan. We bestelden een voorgerecht, wat we gezamelijk paraat maakten en als hoofdgerecht pasta met kreeft en een 4 kazensaus er overheen. Het was heerlijk maar lag ook zwaar op de maag. Na het eten hebben we nog de hoofdstraat verkend waar het nog behoorlijk levendig was. Toen terug naar ons hotel voor de nodige nachtrust. Vandaag maar liefst 5 US staten doorkruist: New York, New Jersey, Conneticut, Rhode Island en het onuitspeekbare Massachusetts....