De verkenning van Cape Cod - Reisverslag uit Hyannis, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu De verkenning van Cape Cod - Reisverslag uit Hyannis, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu

De verkenning van Cape Cod

Door: Eric Lommen en Lilian Lechner

Blijf op de hoogte en volg Eric

23 Juli 2014 | Verenigde Staten, Hyannis

Vandaag waren we van plan om Cape Cod verder te gaan verkennen. Na het ontbijt in het hotel gingen we op pad. We reden van Hyannis als eerste naar Harwichport voor een kop koffie en de havens in de buurt. We stopten bij twee haventjes met veel afgemeerde boten. De volgende stop was Chatman Lighthouse, een vuurtoren die in de jaren 50 opnieuw was gebouwd nadat de vorige twee een voor een over de klifrand waren getuimeld. De onstuimige golven hadden de kliffen ondermijnd en op een gegeven moment brokkelde grote stukken de zee in. Daarna gingen we op weg naar Provincetown, het noordelijkste, zeer toeristisch en 'gay friendly' stadje in de noordelijke punt. Daar lekker gegeten aan het strand en de haven. Daarna het stadje bekeken. Vooral de bibliotheek was bijzonder, geplaatst rondom een replica van de zeilboot scooner Rose Dorothea. Na het stadje zijn we doorgereden naar de uiterste punt van Cape Cod, en daar hebben we de Breakwater walk gedaan, een wandeling over een lang pier van rotsen die oneway 2 km door het water loopt naar het land aan de overkant waar 2 vuurtorens staan. Mooie winderige en relaxte wandeling. Op de terugweg stopten eerst nog bij een vuurtoren en daarna bij de Wellfleet drive-in cinema. Nog een echt overblijfsel van de Amerikaanse cultuur, de drive-in bioskoop. Daarna nog een stop bij de antieke Brewster Store, een geweldige store uit 1844 die nog zeer antiek aandoet.
Daarna een korte stop in het hotel en nu op weg naar een wandeling in Hyannis en op zoek naar een lekker eettentje in het stadje.

• 24 Juli 2014 - 07:17

Marg:

Hey,

Klinkt allemaal nog steeds niet verkeerd. Mooie route. Waar blijven de foto's? ;-)
    Krijgen jullie daar trouwens nog iets mee van NL?
    Veel plezier op weg naar Boston.

Grz. Marg