Van Packwood naar Hood River - Reisverslag uit Packwood, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu Van Packwood naar Hood River - Reisverslag uit Packwood, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu

Van Packwood naar Hood River

Door: Lilian & Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

04 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Packwood

Vanochtend vroeg opgestaan, want we hadden besloten om toch voor de lange omweg te gaan omdat onze oorspronkelijke route was gesloten. Toen we alle bagage in de auto wilden laden, kwamen we er achter dat onze koelbox kapot was en er dus een laagje water in de auto stond. Na het afscheid van Marilyn reden we naar de overkant naar de Bakery voor een cappuccino voor onderweg. We gingen op weg met als doel Mount St.Helens, en waren benieuwd hoe het zicht zou zijn met de rook van de bosbranden in British Columbia Canada. Bij het Johnston Ridge Observatory aangekomen, bleek het zicht allerbelabberst. Mount St.Helens was nauwelijks zichtbaar en de hele vallei was in een grauwe grijze massa gehuld. Om tien uur ging het Observatory open en na een boeiend bezoek aan het museum, bezochten we de film in het theater. In de film werd ook nog eens uitgelegd hoe en wat er gebeurde tijdens de eruptie. Dit was enorm interessant.
Na de film vertrokken we weer, en tijdens de reis was het tijd om te tanken gecombineerd met een saladelunch bij de Mac. Na de lunch ging het eerst richting Portland om net ervoor af te buigen het binnenland in. Daar stond een rit over een historische highway lamgs de Colombia river in de Colombia Gorge op het programma, waarbij een bezoek aan een panoramische vire Crown Point niet kon ontbreken. Dit gebouw uit marmer was vroeger een toeristische attractie, maar nu toch wat gedateerd. Het was in ieder geval het vertrekpunt langs allerlei mooie watervallen, o.a. de Bridal Veil, de Multnomah Falls (ook bekend uit Wie is de Mol) en (na een giga ijsje) de Horsetail Falls.
Op weg naar het hotel in Hood River gestopt bij de giga malls om drank en een nieuwe koelbox in te slaan. Na bezoek aan twee malls slaagden we er in alles bij elkaar te zoeken en toen eindelijk op zoek naar ons hotel. De kamer was gigantisch in vergelijking met het mini-kamertje inackwood, eindelijk even ruimte....
Voor het diner belandden we na een wandeling bij de Full Sail Brewery. hier zaten we heelijk buiten, met een prima uitzicht over de rivier waar ze druk aan het kite-surfen waren. Na een lekkere biertest van 6 pilsjes van de brouwerij kozen we beiden voor de lichtste variant (een mexikaanse cervesa variant met limoen) en kozen we van de menukaart ons feestelijk avondeten voor onze trouwdag. Naderhand volgde nog een tweede pilsje, het smaakte dus goed! En daarna was het tijd terug naar het hotel te gaan voor een goede en verkwikkende douche.