San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Lilian & Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

13 Augustus 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag staat de reis naar San Francisco op het programma. Na het ontbijtje in het motel de bagage in de auto en hop, we zijn onderweg. De reis loopt voorspoedig, een paar kleine stopjes onderweg, tot de tolbrug vlak voor San Francisco zich aandiende. Aangezien het enorm druk was, was het aanschuiven in de lange rij en stapvoets richting loket. Toen we uiteindelijk door konden, begon pas de echte auto-ellende van een grote stad. Met goed uitkijken voor de vele fietsers, de wegen steil bergop en bergaf, de omleidingen en de enorme zondagdrukte, lukte het ons bij het hotel te komen. De bagage uitgeladen en de auto konden we in de parkeergarage in de straat achter het hotel kwijt. Aangezien de kamer nog niet klaar was, liepen we alvast het centrum in. De eerste bestemming was Union Square, een plein met de duurste winkels van de stad. Op het plein zaten veel toeristen te relaxen, en er werd zeer stijlvol en professioneel gedanst bij een happening. Wij kochten een hotdog en aten deze op het plein smaakvol op. Toen zagen we de Apple Store, en daar werd een nieuw armbandje voor de Apple Watch gekocht. In Chinatown kochten we nieuwe chopsticks bij een chinees winkeltje. Na Chinatown kwamen we in Little Italy. Daar hebben we op Washington Square een tijdje naar een voorstelling staan kijken, duidelijk geen fans van Trump. We liepen langs de Coit Tower richting Fisherman's Wharf. We waren bepaald niet alleen op Fisherman's Wharf, het was superdruk. We landden in het Hard Rock cafe voor een klein drankje en een kleine snack. Ook bij de Hard Rock shop rolde het geld, een paar shirts en een pet. Bij Pier 39 een hele tijd naar de nog steeds aanwezige luidruchtige zeeleeuwen staan kijken, waar de mannetjes elkaar luidruchtig van de pontons afknokten. Toen weer langzaam richting hotel, heel veel steile blokken omhoog. Nog even een stopje bij de cable car turnabout waar ze de cable cars draaien en weer op de route terug zetten. En verder zwoegen richting hotel. Het hotel is een zeer stijlvol gebouw midden in Nob Hill, een juweeltje. Iedere middag complementary thee met sherry en koekjes in de dining room. Antieke lift met zo'n hek dat je zelf moet openduwen, antieke meubels, bloemetjes behang en een klassieke badkamer met een bad op pootjes.