Port Angeles - Olympic National Park - Reisverslag uit Port Angeles, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu Port Angeles - Olympic National Park - Reisverslag uit Port Angeles, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu

Port Angeles - Olympic National Park

Door: Lilian & Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

23 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Port Angeles

Vanochtend gingen we voor ontbijt op pad naar een tentje gespecialiseerd in ontbijt en lunch. Dat was dus een foute keuze, de geleverde waren waren zwaar overprijst. Maar goed, we hadden wat binnen. Na het ontbijt vertrokken we richting Olympic National Park. Maar eerst inkopen bij de Safeway als basis voor de geplande hikejes. Na een stukkie rijden bracht ons parkpasje wederom zijn aankoopbedrag dubbel en dwars op. Enigszins overmoedig parkeerden we de auto zover mogelijk van het visitor centre af met het idee dat de parkeerplaats helemaal vol leek. Achteraf bleek de keuze toch niet zo slecht, we stonden precies op de start van de hike. De hikes brachten ons na een kleine steile klim bovenop een bergrug naar sunrise point, waar met het goede zicht de hele omgeving konden zien, tot aan Vancouver Island. Na de nodige beweging liepen we terug richting auto. Omdat het ongeveer lunchtijd was, werden de aangekochte salades smaakvol verorberd met een prachtig uitzicht, daarna konden we weer op pad.
We reden richting Lake Crescent, ook daar zagen we weer herten op de weg. De herten lijken in het algemeen iets minder schuw en eerder nieuwsgierig. Bij het Storm King Ranger Station maakten we een hike richting Marymere Falls. Dit bleek een best grappig watervalletje te zijn die we via een stukje boardwalks tot best hoog konden bekijken. Terug via het meer en daarna naar de Madison falls, op weer een ander deel van het park, Elwha. Daar was weinig inspanning voor nodig, een metertje of 200 van de parkeerplaats, wel een mooi plekje. Verder had dat deel van het park weinig te bieden op het gebied van korte trails. En omdat het alweer het eind van de middag was gingen we terug naar het hotel. Na een korte pauze waarin we de ferry tickets voor morgen moesten regelen besloten we naar Next Door te gaan, the place to be in Port Angeles. dat bleek wel toen we er aankwamen. Nog geen 6 uur en al superdruk. We mochten een half uur wachten aan de bar. Daar kwam gelukkig ook ruimte vrij, dus daar zijn we maar gaan zitten. Wel een erg leuke bar, tig bieren op de tap van alle lokale brouwerijen. En goed eten, prima plek dus. Op de terugweg nog even de lunch voor morgen geregeld, in zo'n all natural zaak, nogal typisch Americaans, gelijk helemaal overboard met alles... daarna terug naar het hotel, het einde van de trip komt nu snel in zicht.