Bend en omgeving: Cascades, Mc.Kenzie pass -scenic - Reisverslag uit Bend, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu Bend en omgeving: Cascades, Mc.Kenzie pass -scenic - Reisverslag uit Bend, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu

Bend en omgeving: Cascades, Mc.Kenzie pass -scenic

Door: Lilian & Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

07 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Bend

We hadden vanochtend een goede start met prima koffie op onze kamer. Daarna gingen we op pad en de eerste stop was Safeway voor verse broodjes, Philidelphia, joghurt en drank. Na het joghurtontbijtje gingen we op weg naar de Three Sisters, drie relatief jonge vulkanen nog in de sneeuw. De eerste stop was het westernstadje Sisters en het begin van onze scenic highway tour, een mooie tour door de Cascades Mountains. Na wat stopjes bij riviertjes en meertjes werd het tijd voor een leuke hike langs een rivier via twee watervallen, de Sahalie Falls en Koosah Falls. De rivier was behoorlijk woest en indrukwekkend.
Daarna werd de route verder vervolgd. De tweede hike was bij een andere waterval, de Proxy Falls. De tocht ging door een lavaveld en door wat bossen. De waterval was spectaculair, maar om er bij te komen om goede foto's te kunnen maken, moesten we op handen en voeten klauteren.

Daarna door naar de lavavelden en de Mc.Kenzie pas. We stopten bij het Dee Wright Observatory, gebouwd met lava bovenop een lavaveld. Dit Observatory herkenden we ook van Wie is de Mol. Nog een wandeling door de omringende lavavelden gemaakt met goede informatieve borden over de lavastroom.

Vervolgens terug naar Bend, op jacht naar een goede deal voor de Apple Watch. Dit scheelt in Oregon met 0% belasting heel veel geld. Gelukt!

Daarna naar de Deschutes Brewery, voor een heerlijk lokaal lagertje, de Pacific Wonderland. Vooruit dan maar, nog maar eentje bij de maaltijd .....