Susanville - Reisverslag uit Susanville, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu Susanville - Reisverslag uit Susanville, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu

Susanville

Door: Lilian & Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

09 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Susanville

Ons ontbijtje genoten we vandaag in ons hotel, aangezien dit in de prijs inbegrepen zat. Een beetje cruesli met twee bekertjes joghurt, een bekertje jus en een bekertje slappe koffie. We gingen dus goed gevoed op pad. We starten vandaag met het Lava Beds National Monument. Eerste stop de Pitrogliefen, een enorme berg lava met oude tekeningen ingekrast door de indianen. De volgende stop was de Skull lava tube, een grote lange grot waar heel lang geleden de hete lava door heeft gestroomd en uiteindelijk een tunnel heeft gevormd. De grot was niet verlicht, dus we konden er maar zo'n 50 meter in, maar heel indrukwekkend. Bij de volgende stop, de Mushpot lava tube, was de tunnel verlicht. Daardoor konden we dieper de tunnel in, wel met gevaar je hoofd flink te stoten met hier en daar erg lage plafonds, kon alleen kruipend. Na deze tunnelbezoekjes nog even bij het Info Centrum een video bekeken.

Vervolgens zijn we doorgereden naar het Lassen Volcano National Park. Daar hebben we eerst een wandeling om het meertje Manzanita met uitzicht op de berg gemaakt. Daarna een route door het park met verschillende stops, o.a. een bergmeer, hoge passen in sneeuw en hikejes bij de Devestated Area en Sulphur works.

Op de terugweg naar Susanville, donderwolken, bliksem en hagel en zoals later bleek, waarschuwingen voor extreem weer en overstromingen. Maar we waren al bijna bij het hotel, dus we hebben er nauwelijks last er van gehad.
Eten bij Lassen Ale Works, de brouwerij van de stad, een lekker biertje met een goede pizza. Omdat we met de auto waren konden we er helaas maar eentje nemen. De lokatie was wat minder, maar al met al weer een goede afsluiting van de dag
Daarna terug naar de kamer, waar we via HBO een aantal gemiste afleveringen van GoT konden bijwerken.

• 10 Augustus 2017 - 06:57

Marg:

Hahaha... ook deze brouwerij komt me bekend voor. Bier was hier inderdaad prima. Kan me alleen geen pizza herinneren.
    Op naar Reno.....