Crescent City - Reisverslag uit Crescent City, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu Crescent City - Reisverslag uit Crescent City, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu

Crescent City

Door: Lilian & Eric

17 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Crescent City

Na een goede nachtrust, haalden we beneden in de winkel onze complementary koffie en kochten er een joghurtje bij. Na het ontbijt zijn we het stadje. Nog een keertje doorgelopen, via het historische kerkhof weer terug naar ons hotel. Daarna was het weer tijd Ferndale te verlaten en langzaam richting Crescent City te rijden. De eerste stop was in Eureka, een prachtig typisch Amerikaans stadje. Mooie Victoriaanse huizen en een paar goede muriels. Het was plaspauze, dus ook een koffietje scoren en inkopen voor de lunch.
Terug in de auto en op weg naar Trinidad. Hier in de baai een klein haventje en een pier en best veel kleine vissersbootjes voor anker. En een paar mooie strandjes. Onze halve lunch bestond uit een sneetje Knackebrod met pesto smeerkaas, erg lekker. De volgende stop was het Dry Lagoon State Park. Door de lage waterstand was er een behoorlijke lagoon ontstaan, en een strand vol met oud drijfhout, een mooi gezicht.
Het Lady Bird Johnson State Park was ooit geopend door Nixon voor de vrouw van Lyndon Johnson, die zich inzette voor behoud van de Redwood bomen. Deze bomen kunnen 105 meter hoog worden en ouder dan 2000 jaar. Fantastich als je naast zo'n boom staat, dan voel je je pas echt nietig. Na deze loopwandeling de auto weer in naar de Redwood Creek Overlook.... mwoah, niet iets teveel alleen maar bossen en bomen... Daarna naar de Klamath River Overlook. Toen we boven aangekomen was het zicht waardeloos, de mist was helemaal inland getrokken. Enorm zonde, want het zicht bij goed weer moet fantastisch zijn. Terug naar beneden. Het was eb dus de rivier kwam niet echt aan de zee, en daarmee was er weinig leven.
We besloten als alternatief de Yurok Loop Trail te lopen. Dit bleek helemaal niet zo'n verkeerde keuze, het weer was beter weer geworden, de mist was weg en de vergezichten van de baai en zee waren prachtig. Na deze wandeling gingen we door naar ons hotel. Een jaren 50 design hotel, heel apart. Na ff gerelaxed te hebben, gingen we op weg naar de SeaQuake Brewery, ja hoor weer eentje. We kwamen binnen en schrokken een beetje van de lange wachtrij, een zeer populair zaakje. Uiteindelijk ging het toch vrij snel en kregen wij een leuk tafeltje boven. Het bier was koud en het eten lekker!

Na het eten terug naar het hotel. De zon stond laag en dat was een prachtig moment om de haven aan de overkant in te lopen. Zeer mooi licht nu, goed voor de foto's. De haven is een echte vissershaven met veel crab trollers. Maar ook sea lions, seals, pelicanen. Bij de laatste aardbeving en tsunami in Japan in 2011 heeft de tsunami deze haven gedeeltelijk vernield, fascinerend idee. Wij slapen er tegenover dus laten we hopen dat Japan geen problemen heeft vannacht.