Op naar Bella - Reisverslag uit Port Angeles, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu Op naar Bella - Reisverslag uit Port Angeles, Verenigde Staten van Eric Lommen - WaarBenJij.nu

Op naar Bella

Door: Lilian & Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

22 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Port Angeles

Mooi weer vandaag, nog fris, maar al een prachtig zonnetje. Eerst een all american breakfast in de buurt bij de coffee shop, pancakes en hashbrownies met eieren, en natuurlijk bacon. Moet heel af en toe kunnen. Goeie koffie trouwens! Genoeg basis voor de hele dag.
Daarna de eerste stop, terug naar Ruby beach bij Kalaloch, behoorlijk mistig maar een heel mooi mysterieus strandje, veel zwerfhout en sea stacks.
Daarna door naar het Olympia National Park, naar de Hall of Mosses. Maar eerst een stop in het park bij een grote groep van zo'n 15 elks, die lekker aan de ander kant van de rivierbedding lagen te relaxen. Mooi!
Daarna de Hall of Mosses, en je moet het ze nageven, heel veel mossen, heel mooi stukje natuur. Zeker die grote bomen die helemaal van een laag mos zijn voorzien zijn indrukwekkend. Foto's zijn een risico, het blijft natuurlijk heel veel groen, erg afhankelijk van het licht of het iets wordt, we shall see. Heel veel beestjes ook.
Daarna tijd voor een kleine lunch in Forks, we delen een footlong spicy Italian stokbroodje bij Subway. Altijd lekker, maar waarom moet er dan zoveel salami op? Typisch Amerikaans weer.
Daarna door naar La Push, beach 1 en na een hike beach 2. We dachten dat het nu wel helder zou zijn, de zon scheen immers volop. Maar La Push was met vlagen nog steeds behoorlijk mistig. En dan nog steeds een heel mooi strandje.

We besloten vandaag nog de lighthouse wandeling bij Cape Flattery in het indiamenreservaat te gaan maken, helemaal op het meest noordelijkste plekje van de Lower 48. De weg er naartoe was mooi, een bald eagle die voorbij kwam vliegen, heldere kust zonder mist. mooi! We moesten de permit in het indianenreservaat museum in Neuh Bay halen, het liep al tegen 5 uur, dus dat museum vonden we wel goed. In het laatste stukje richting de kaap leek het plotseling weer mistig te worden. ja hey! Dat was de afspraak niet! We hadden de permit inmiddels gekocht, dus dan ook maar gaan. Dan maar in de mist. Gelukkig viel dat mee, de wandeling was mooi, gedeeltelijk via boardwalks langs allerlei mooie kust uitzichten. Het eilandje met de vuurtoren wat het enig stukje dat niet goed zichtbaar was, maar in plaats daarvan veel mooie vogels, en zelfs een bald eagle die rustig op een van de rotsen zat.
Om 6 uur waren we klaar met de wandeling en dus op weg naar het hotel in Port Angeles. De kortste weg was de 101 kustweg. Mooi, maar heel bochtig. En twee keer een hert langs de weg.

Volgens de routeplanner zouden we om 21.30 pas bij ons motel zijn, maar met ons race-monster haalden we 19.50 uur. Daarna snel inchecken en spullen op de ruime kamer dumpen. En op zoek naar een lekker restaurant. Port Angeles is niet bepaald een paradijselijk plekje, maar ze hebben een mooi Italiaans restaurant, Bella Italia, vlak bij ons motel. Dit is het restaurant dat ook in de Twilight saga voorkomt, waar Bella en Edward hun eerste afspraakje hadden. Dus veel toeristen die hetzelfde gerecht als Bella destijd kiezen. Niet voor ons, wij gaan voor Portobello, bruchetta, een lokaal flesje wijn en King Salmon. Lekker.
Dan terug naar het hotel.